Powitanie

Witaj na moim blogu☼ Skoro już tu jesteś, pewnie interesujesz się zdrowym odżywianiem. Chętnie podzielę się z Tobą moją pasją i wiedzą. Nie znajdziesz tu przepisów z użyciem białej mąki ani białego cukru, ale z pewnością znajdziesz dużo smaczniejszych i lepszych pomysłów na zdrowe życie ☼ Zapraszam do czytania i komentowania moich wpisów oraz oglądania filmów. Mam nadzieję, że miło spędzisz czas:-) Ściskam Cię serdecznie, Sylwia

sobota, 24 sierpnia 2013

Sałatka z jarmużem, orzechami i fetą - najpyszniejsza:-)

Do jarmużu musiałam dorosnąć:-) Początkowa niechęć do tej pysznej rośliny przerodziła się z czasem w uwielbienie:-) Zdając sobie sprawę z ogromnej liczby wartości odżywczych, jakie mają te piękne liście (pisałam o nich tu), próbowałam znaleźć przepisy, w których polubimy jarmuż. Przez dwa lata jeśliśmy go przeważnie w formie chipsów (najpyszniejszych na świecie ☼ - przepis tutaj). Długo szukałam przepisu na sałatkę, w której mogę użyć surowe liście i która będzie zjadliwa:-) No i wymyśliłam! Sałatka jest pyszna i będzie u nas gościć bardzo często w tym sezonie:-)))
Składniki:
  • 4 liście jarmużu
  • duża garść orzechów pekan
  • ser feta
  • pomidory
  • oliwa z oliwek
  • sok z cytryny
  • sól himalajska (różowa) lub celtycka (szara) - jeśli nie mamy to morska
Liście jarmużu dokładnie myjemy i osuszamy. Pozbawiamy je twardej łodygi (tylko nie używajcie noża!) i rwiemy listki na małe kawałki. Liście skrapiamy dokładnie oliwą z oliwek i sokiem z cytryny. Ja robię to ręką, bo zależy mi, aby to zrobić dokładnie. Dopiero potem dodajemy pokrojone pomidory i ser feta. Orzechy pekan podprażamy kilka minut na suchej patelni (uważajcie, żeby się nie przypaliły:-) i dodajemy do sałatki.

Smak będzie genialny, spróbujcie! ☺

Zapraszam też na YT do obejrzenia filmiku:-)